#ELMIRADOR: LA CREACIÓ DE CONTINGUTS EN CATALÀ ÉS UN NÍNXOL D'OPORTUNITATS PER ALS INFLUENCERS

Adrià Fernàndez,

#ELMIRADOR: LA CREACIÓ DE CONTINGUTS EN CATALÀ ÉS UN NÍNXOL D'OPORTUNITATS PER ALS INFLUENCERS


El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest dimarts 12 de desembre una altra sessió mensual d'El Mirador, l’última de l’any, que ha posat la seva mirada en la creació de narratives audiovisuals en català sota el títol “Del comandament a l’stream”.


El debat ha estat moderat per Adrià Barrio, director general de l’agència Giny Comunicació i membre de la Junta de Govern del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i ha comptat amb la participació com a ponents de Jordi Font , CEO i director de Crisàlide; Cristina Villà i Font, directora d'innovació, recerca i estratègia Digital de 3Cat; i Gerard Romero, periodista, streamer i fundador de JIJANTES.


Jordi Font, ha començat la seva intervenció destacant la importància de la creació d’una comunitat, així com de posar el focus en la nova i necessària categoria d’influencers catalans per tal de fer que aquest talent pugui créixer. Les empreses han d’entendre que els perfils dels creadors són molt diferents i se’ls ha de donar llibertat, a l’hora que assessorament, perquè puguin desenvolupar tot el seu potencial. Font també ha destacat com a punt clau el control de la salut mental per gestionar adequadament les emocions i la fama.


Per la seva banda, Cristina Villà, ha iniciat la seva ponència ressaltant que 3Cat vol ser la gran porta d’entrada pels continguts d’entreteniment en català, així com de la producció i la creació d’aquests continguts. Es pretén oferir un ampli ventall de continguts a través d’una plataforma que ha de ser una gran eina de país. Villà ha destacat que en un sol mes de vida la plataforma té més de 600.000 usuaris registrats i ha fet referència a la sostenibilitat, la diversitat de produccions i la creació de nous continguts, com alguns dels principals reptes de futur en els quals ja estan treballant. La ponència ha acabat destacant la importància dels videojocs com una eina de cultura i un espai cap a on portar els continguts en català.


En la darrera intervenció, Gerard Romero ha volgut destacar el seu origen professional a la ràdio tradicional, fins que va decidir apostar per Twitch, una plataforma on va veure l’oportunitat de crear comunitat a partir dels seguidors que tenia a altres xarxes socials. Romero ha ressaltat que una de les claus del seu èxit va ser la constància inicial en aspectes com l’aportació constant d’informació i les connexions permanents. Actualment n’hi han molts streamers, per tant el més rellevant és ser constant, original i molt professional, una fórmula que ha portat JIJANTES a ser el canal esportiu més vist a tot el món. D’altra banda, Romero també ha fet referència a la importància de la gestió de l’èxit, perquè és complicat acceptar com pot afectar a alguns aspectes de la vida personal.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies